Vissza a középkorba

internet.jpegNem gondoltam volna, hogy az internet szolgáltatómnak sikerülni fog valaha olyan szinten alulmúlnia magát, hogy az internet puszta jelenléte is már kuriózumnak fog számítani a lakásunkban. De sikerült! Úgy hogy a világháló szolgáltatásait nélkülöző unalmas óráimat ennek a bejegyzésnek a megírásával fogom tölteni.

A belváros közepén lakom, egy 4 emeletes társasházban, ahol a lakók 90%-ban nyugdíjasok. A szolgáltatómat nem nevezném meg, a lényeg, hogy a házban csak ők vannak jelen, nincs kiépítve másik szolgáltatás. A jelenlegi csomag, amire előfizetek 4mb letöltést és 1mb feltöltési sebességet tartalmaz. Ez 2014-ben finoman szólva sem egy impozáns mutató, ezért az elmúlt években többször is kísérletet tettem egy ennél jobb csomagra való váltásra. Főleg amikor megláttam a szolgáltató oldalán, hogy gyakorlatilag ugyan azon az áron(!) van egy 10x nagyobb letöltési sebességet nyújtó csomag. A különbség az, hogy optikai kábelen csatlakozik a felhasználó. Amit először ki kell építeni. Ami természetesen még nem történt meg a környékünkön, de megnyugtattak hogy a munkálatok folyamatban vannak, elfognak érni hozzánk is. Nem akarok sokat mondani, de ez történt körülbelül 3 évvel ezelőtt, és azóta sincs változás. Ennyi idő alatt akár magamnak is behúzhattam volna azt a kábel mennyiséget amit igényelhet a történet. Feltételezem a probléma ott lehet, hogy a környéken kevés ügyfelük van, így nem igazán erőltetik meg magukat (legalább is a házunkban a nyugdíjasok aránya miatt erre következtetek), de lehet tévedek. Ez önmagában még nem lenne akkora probléma, lassú internettel is lehet létezni, de elég rosszul esik, hogy egy minőséginek nem nevezhető csomagért is ugyan annyit fizetek, illetve hogy ami a kiépítést illeti gyakorlatilag megvezettek. És hát mint írtam, nincs másik szolgáltató amire válthatnék.
internet-why-u-not-work.jpg

A másik problémám a segítőkészséggel van. Egy időben gyakran megszakadozott az internetkapcsolatom, így hát felhívtam az ügyfélszolgálatot hogy bejelentsem a hibát. Azt a választ kaptam, hogy hívjam fel őket akkor, amikor éppen fent áll ez a probléma, mert ha nem akkor jönnek ki, bizony kiszállási díjat kell fizetnek. Ezt egy kicsit furcsának találom, tekintve hogy egy olyan eszköz szervizeléséről van szó, amit ők biztosítanak, és nem egy általam vásárolt saját berendezés javítását kértem. De legyen, gondoltam kihívom őket amikor legközelebb fent áll a probléma. A gond csak az, hogy amikor az ember haza ér este fél 11 magasságában, olyan 12-14 óra munka után, és megszakad az internet miközben megnézném az e-mailjeim vagy hasonlók, nem sok hangulata van az embernek neki állnia ez ügyben telefonálgatni, és feltételezem nem is jönnének ki. Úgy hogy gondoltam megkérdezem, mi lenne ha bevinném nekik ezt a modemet, és adnának helyette egy újat? Igaz nem tudom, miből áll a "telepítése", kell-e valamit beállítaniuk ilyenkor valamit, de hátha ez járható út. Erre válaszul sikerült magukhoz kapniuk, és azonnal küldtek valakit aki kicserélte a modememet egy szó nélkül. Nem lehetett volna egyből ezt tenni, megspórolva a fölösleges köröket?

Körülbelül egy hónappal a modem csere után viszont elkezdett iszonyatos mértékben belassulni a netem (nem gondoltam volna hogy lehet még lassabb), addig a pontig hogy gyakorlatilag nem tölt be semmilyen oldalt a böngésző. Úgy hogy most jelenleg erre várom hogy találjanak valami megoldást. Egyébként ez a modemre csatlakoztatott vezetékes telefon megoldás kifejezetten előnyös, mert így egyszerre tud megdögleni az internettel együtt.
internet_connection.jpg

Természetesen nem azzal van problémám hogy időnként elromlanak a dolgok, ez természetes, ha nem azzal, hogy ez rendszeres amióta csak be lett kötve és most csak írtam néhány példát a közelmúltból, illetve az bosszant fel ahogy az egészhez hozzá állnak. A mobiltelefon szolgáltatóktól kezdve az összes az új ügyfelek beszerzésére koncentrál, és ha már egyszer az ő ügyfelük vagy onnantól kezdve lesz@rnak. Sokszor az az érzésem van, hogy a szolgáltatók bármit megtehetnek következmények nélkül. Nem fogsz kisebb számlát kapni ha nem volt pár napig jó a szolgáltatás az adott hónapban. Ki tudja hányan vannak akik jóval kisebb sávszélességet kapnak meg ténylegesen, mint amennyiért fizetnek, csak nem figyelik, vagy belenyugszanak.

A kábel TV és a set to box-os kalandok megérdemelnének egy külön szösszenetet, de az a háztartás többi tagját érinti, én nem nézek tv-t, úgy hogy arról nem tudok nyilatkozni.