Látvány>tartalom?

The Order 1886

steampunk_wallpaper_collage_by_tarayue1.jpg

Valószínűleg mindenki találkozott már a steampunk műfajjal valamilyen formában, de azért a biztonság kedvéért nézzük meg, hogy mi is a "gőzpunk":

Az 1980-as évek végétől megjelnő stílus, ami a művészetek minden formájában képviseli magát. Klasszikusan egy olyan alternatív jelen/ jövő képet ábrázol, ahol az áram helyett egyébb technikai vívmányok hozták el a híradástechnika forradalmát (gőzgépek). Persze rengeteg változata van, a steampunk elemek sokszor csak a körítést adják egy fantasy történetben, inkább az öltözékek, fegyverek, járművek külsejében mutatkoznak meg a stíluselemek. Az irodalom, filművészet, játékipar egyaránt büszkélkedik példákkal.
Akki részletesebben is olvasna a témában annak itt van a wikipédia ide vágó bejegyzése.

A fent említettekre hozott egy újabb példát a Ready at Dawn csapata, a The order 1886 című játékukkal, ami hivatalosan Február 20-án jelent meg. A Naughty dog és a Blizzard stúdiójából kivált tagok 2003-ban alapítottak új céget, és eddig kissebb címeket tudnak felmutatni, amik főleg psp-n jelentek meg. A The order is a Sony-val karöltve készült el, nem véletlen PS4 exkluzív a játék.  

the_order_cinematic.png

Az alapsztori röviden annyi, hogy a játék alternatív valóságában, mutáció során létrejött egy új faj, akiket csak "half-breed"-ként emlegetnek. (Spoiler! Vérfarkasok...) Évszázadok óta háborúban állnak az emberekkel, akiket egy rend oltalmaz. Természetesen főhősünk is ennek a rendnek a tagja. A történet Londonban játszódik, ahol az ipari forradalom után, az emberek technikai előnyüket felhasználva kerekedhetnek felül a félvéreken. Így minden adott, hogy áltudományos tényeken alapuló fegyverekkel kaszaboljuk az ellent, miközben léghajók röpködnek az égen és ha ez nem lenne elég, még további fantasy elemek is tarkítják a játég világát. Faji és társadalmi surlódások is jelen vannak a játékban, ugyan is a rend tagjai a felső 10.000 képviselői.
Izgalmasnak hangzik, bár klisséktől nem mentes és kérdés, milyen mélységekig hatol a játék a történetben, karakterekben.

A város atmoszférája nekem nagyon bejött, aki szereti a Brit történelmet és kultúrát, magát a korszakot (és persze a steampunkot) azt valószínűleg megfogja ez a környezet. 

the_order_city_view.pngA játék legnagyobb erényei közé a grafikát sorolják, illetve a készítők filmes hangulatot próbáltak kiváltani a játékosból. Nos, a játék tényleg nagyon szép, közelről is jól kivehetők a repedések a falakon, a karakterek arcmimikái, vagy ahogy a szereplők haját, ruháját fújja a szél. De őszintén szólva nem láttam annyira szépnek hogy hasra estem volna tőle. Ahhoz képest hogy egy "nextgen" gépről van szó és egy olyan játékról, aminek célja kiaknázni a készülék adottságait, nem volt olyan szembetűnően szép mint anno a Crysis. 

Ami a filmes hatást illeti: szélesvásznú a játék, HUD nincs, több kameraszögből nézhetjük pl: ahogy a karakter lecsúszik a létrán, és rengeteg átvezető videó van (amiket persze nem lehet elnyomni, elvégre 2015-öt írunk).

the_order_bullet_time.png

Mint az egy előző bejegyzésemben írtam, a Lurdy házban szervezett Gamenight launch party-n volt lehetőségem kipróbálni a játékot, lássuk milyen a játék mechanika:

Első ránézésre látszott, hogy egy "öszvér" játékról van szó: Jól bevált quick time event-ek, teljesen szokványosnak nevezhető tps akció (fedezékrendszer, "blindfire" stb), bullet time. Olvasgathatjuk a pályán megtalált újságcikkeket, tárgyakat vizsgálhatunk az analog kar mozgatásával (mint az L.A. Noir-ban), zárakat törhetünk fel. Szóval van itt egy nagy adag Gears of war, Dishonored/Thief feeling, a kötelező Assassin's creed-es platformos ugrálásokkal. Egyébként a mozgások szép folyamatosak, jó az irányítás és a célzás.
Nem találkoztam semilyen egyedi játékelemmel, noha nem jutottam vele messzire, (tekintve hogy sokáig csak sétálni lehet és szinte egyáltalán nincs érdemleges interakció, csőszerűek a pályák) de gyanítom hogy nem is nagyon van. Persze ez nem feltétlen baj, a Dying light-ban sincs, még is jól működik amit össze gyúrtak. 
Kíváncsiam vátam, vajon használja-e a játék a PS4 controllerén található touchpad-et, de nem találkoztam ilyen résszel (számomra továbbra is teljesen értelmetlennek tűnik, hogy tettek rá). 

the_order_qte.png

Egyébként a játkban nincs fejlődési rendszer, se az utóbbi időkben nagy népszerűségnek örvendő co-op, a multiplayerről sem lehet sokat tudni. Őszintén szólva ezek engem annyira nem is érdekelnek, nem szeretem hogy lassan már minden játékba bele erőltetnek rpg elemeket. 

De ez egy "filmes hangulatú" játék, nem? Akkor itt úgy is a sztori fog hengerelni, ugye? Nem kizárt, de az 5-6 órás játékidő amit rebesgetnek kétségeket ébreszt bennem. Ne legyünk túl szigorúak, elvégre ez a készítők első nagy címe, ami ráadásul saját motort használ, de némileg elkeserítő, hogy a játék ára 18e forint körül mozog, és ki tudja mennyi DLC-vel próbálják majd foltozni, és persze milyen áron. Elvégre egy exkluzív játéktól elvárja az ember hogy húzónév legyen, ehhez képest közelebb áll egy tech demo-hoz.
Remélem a jövőben nem ez lesz a tendencia, és szorít minden mást háttérbe a részletgazdag grafika.