Interstellar élménybeszámoló

interstellar-movie-hd-wallpaper-and-poster.jpg

Sziasztok! Ezt a bejegyzést még tavaly Decemberben készítettem, ellenben csak idén indítottam el a blogot és most volt lehetőségem közzé tenni. Íme:

Karácsony előtt volt alkalmam megnézni a Csillagok között című filmet. Akit érdekelt már biztos látta, úgy hogy sok újdonságot nem fogok írni, ez csak olyan élménybeszámoló féle lenne.

Az elmúlt 2 hónapban elég elfoglalt voltam, főleg munka téren, ezért már kezdtem lemondani róla hogy eljutok erre a filmre. Karácsony előtt viszont sikerült az ajándékvásárlás és egyéb elintézni valók közé beszorítani egy mozizást. December 20.-án (szombaton) ültünk be végül a filmre egy ismerősömmel.

A történet röviden annyi, hogy a Földet a pusztulás fenyegeti, ezért egy űrexpedíció feladata egy másik élhető bolygó felkutatása az emberiség számára.
A cselekmény 2 szálon fut, párhuzamosan követhetjük az űrhajósok erőfeszítéseit, és a földi eseményeket.
Azt kell hogy mondjam, ez volt az egyik leggyorsabban elrepült 3 óra amit eddig filmnézéssel töltöttem! Pedig a film jellegéből adódóan nem szolgál pörgős akciókkal (éppen ellenkezőleg), de feszültségkeltésben mesterien operál, amitől párszor a székbe feszültem. SPOILER!: Ilyen például amikor az űrállomás Dr. Mann (Matt Damon) hibájából elkezd a bolygó sztratoszférájába zuhanni, miközben pörög, és Cooper-éknek ilyen körülmények között kell az űrhajójukkal dokkolniuk rá, ami egyébként is kényes művelet. Ebben sokat segít Hans Zimmer munkássága, és az is hogy a szokottnál hangosabb a zene (az eredeti szinkronnal is.) Tetszettek az olyan apró részletek amikor például az űrben kívülről látjuk az űrhajót, és közben teljes csönd van, és az ehhez hasonló húzások.

A scifi elemek is rendben vannak, például a robotok (TARS és CASE) külsejükben és karakterükben is szórakoztatóak és sajátosak voltak.
esq-tars-xlg.jpg
Fordulatokban és drámai pillanatokban abszolút nincs hiány, engem sikerült végig lekötnie.

Negatívumok terén annyit tudnék megjegyezni, hogy a földi száll szerintem kicsit gyengus lett, rengeteget autóznak benne ami leginkább időkitöltésre jó, illetve a tudományos részével kicsit messzire rugaszkodtak a készítők (ami egy scifi-nél ironikusan hangozhat). Egyszer még azt rajzolgatják a nézőnek, hogy a féregjárat miért gömb formájú a 3D-s térben, a film végére már viszont hiperkocka és 5D-s térnél járunk, amit szerény véleményem szerint nem vezettek le túl érthetően.

Összességében szerintem nagyon jó film, idén talán ez volt a legjobb mozis élményem, csak ajánlani tudnám.